سلام، به وب‌سایت گروه صنعتی اسمیاکو خوش آمدید.

لوگو
گروه صنعتی اسمیاکو

دستگاه پتوشور صنعتی چیست

دستگاه پتوشور صنعتی چیست

دستگاه پتوشور صنعتی، همانطور که از نامش می توانید حدس بزنید، برای شستشوی تعداد زیادی پتو در مدت زمان کم مفید است. در مکان‌هایی مانند هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مکان‌های مشابه که پتوهای زیادی برای شستشو وجود دارند، نمی‌توان این کار را با دست انجام داد. در چنین مواردی استفاده از تجهیزاتی توصیه می‌شود که برای این منظور طراحی و تولید شده‌اند. در این مقالۀ گروه صنعتی اسمیاکو، در این مورد توضیحاتی داده‌ایم.

در مقالۀ پیش رو، ابتدا دستگاه پتوشور صنعتی را به طور مختصر معرفی می می کنیم. سپس نحوۀ عملکردش را به طور خلاصه توضیح می دهیم. در ادامه، خواهیم گفت که در چه مکان‌هایی می­توان از این ابزار استفاده کرد و مزایا و ویژگی‌هایش را شرح می‌دهیم. در انتهای مقاله هم بخش نتیجه گیری آمده است. پس از خواندن مقاله، نظرها و پیشنهادهای سازنده خود را در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید.

معرفی دستگاه پتوشور صنعتی

دستگاه پتوشور صنعتی یکی از تجهیزات مشهور در صنعت قالیشویی است. با توجه به نام این دستگاه می توان حدس زد که چه کاربردی دارد. دستگاه پتوشور صنعتی از جمله تجهیزات مهم و کاربردی برای مکان‌هایی است که تعداد زیادی پتو باید در آنها شسته شود. بدیهی است که در این مکان‌ها به دلیل زیاد بودن تعداد پتوها و زمان کم برای شستشوی آنها امکان شستن دستی وجود ندارد. به همین دلیل، به دستگاهی نیاز است که بتواند این حجم پتو را در مدت زمان کمی بشوید. اگر دستگاه مجهز به خشک کن هم باشد که پس از شستشوی پتو آن را به صورت اتوماتیک خشک می‌کند. در غیر این صورت، به خشک کن مجزا نیاز است.

دستگاه پتوشور صنعتی

عملکرد دستگاه پتوشور صنعتی

شاید تصور کنید که کار کردن با این دستگاه مشکل است. اما برخلاف این تصور، اپراتور به راحتی می‌تواند با آن کار کند. کافی است درب دستگاه را باز کرده و پتو را در آن قرار دهید. حال مثل ماشین لباسشویی مقداری ماده شوینده مناسب در آن بریزید. پس از آن، شیر آب دستگاه را باز کنید تا آب وارد آن شده و شستشوی پتو آغاز شود.

بیشتر بخوانید: طرز کار دستگاه پتوشور صنعتی : نظافتی عمیق برای پتوها و ملحفه‌ها

برخی از انواع این دستگاه خشک کن هم دارند. اما اگر چنین نبود، به یک دستگاه خشک کن مجزا نیاز است. با خرید دستگاه پتو شور صنعتی گروه صنعتی اسمیاکو می‌توانید چند تخته پتو را به صورت همزمان بشویید که این یکی از ویژگی‌های بارز این محصول ماست. در ویدئوی زیر می توانید قسمتی از عملکرد دستگاه پتوشور صنعتی را مشاهده کنید.

برای مشاهدۀ ویدئوهای محصولات گروه صنعتی اسمیاکو کلیک کنید.

دستگاه پتوشور صنعتی به درد چه مکان‌هایی می‌خورد؟

همانطور که گفتیم، استفاده از این دستگاه برای مکان‌هایی مناسب است که بخواهند حجم زیادی از پتو را بشویند. در این قسمت به چند مورد از این مکان‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هتل‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • واحدهای مسکونی بزرگ
  • واحدهای مراقبتی
  • شرکت‌های مرتبط با تولید و توزیع پتو

مزایای استفاده از دستگاه پتوشور صنعتی چیست

با توجه به توضیحات بالا پی برده‌اید که مزایای استفاده از دستگاه پتوشور صنعتی چیست. به طور کلی، دستگاه‌های مختلف برای راحت کردن کار انسان و نیز صرفه‌جویی در وقت اختراع شده‌اند. شاید مهم‌ترین مزیت این دستگاه هم همین باشد. برای مثال، اگر تا به حال به هتل رفته باشید، حتماً مشاهده کرده‌اید که در آنجا اتاق‌های زیادی وجود دارند و هر اتاق هم چند پتو دارد. بدیهی است که شستن این حجم از پتو با دست امکان ندارد و در صورت شستشو با دست، اتاق‌ها بدون پتو خواهند ماند. پس مزیت مهم استفاده از این دستگاه آن است که هم شستن پتو راحت‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از دستگاه پتوشور صنعتی را بشناسید

مزیت دیگر آن صرفه‌جویی در زمان است. شستشوی پتو با این دستگاه در مقایسه با شستشوی دستی به زمان بسیار کمتری نیاز دارد. چون زمان برای این مکان‌ها اهمیت زیادی دارد و پتوها باید در زمان کمی شسته و آماده شوند. وجود پتوهای تمیز در هتل برای آنها امتیاز است و یکی از نکاتی است که مسافران بدان توجه خاصی دارند.  پس در این مورد هم وجود دستگاه پتوشور صنعتی مهم است و می‌تواند به جذب مشتری کمک کند.

پتوشور دو محور خوابیده

ویژگی‌های دستگاه پتوشور صنعتی

در دستگاه پتوشور صنعتی گروه صنعتی اسمیاکو، درب دستگاه به شکل کشویی به دو طرف طراحی و ساخته شده است. درب سبد دستگاه هم کشویی است و در نتیجه عملکرد دستگاه بهتر خواهد شد.

ویژگی مهم دیگر این دستگاه این است که دارای دور سانتریفیوژ یا دور تند است. همین امر باعث شستشوی بهتر و سریع‌تر پتو می‌شود. گروه صنعتی اسمیاکو این ویژگی را برای اولین بار به این دستگاه اضافه کرده است.

دستگاه تولیدی شرکت اسمیاکو به صورت دو محور خوابیده و با ساختار 8 ضلعی منظم ساخته شده که این امر باعث استحکام و دوام بدنه‌های دو طرف دستگاه می‌شود که روی عملکرد نهایی دستگاه و کیفیت و عمر دستگاه تأثیر زیادی دارد.

ساختار دستگاه تمام پیچ و مهره است. در نتیجه به راحتی می‌توان قطعات دستگاه را از هم باز کرده و دوباره مونتاژ کرد.

تمامی قطعات و اجزای این دستگاه با دستگاه برش لیزر فایبر برشکاری شده است. دقت برش بالای این دستگاه باعث کیفیت نهایی مونتاژ این دستگاه می‌شود.

در نهایت، سیستم برق و اتوماسیون دستگاه به صورت کاملاً ابداعی و انحصاری است که تمام امکانات دسترسی به زمان‌ها و سرعت‌های مختلف را برای اپراتور فراهم کرده است.

با این دستگاه می‌توانید 7 تا پتوی یک نفره را با هم بشویید. چند برنامۀ شستشو و خشک کن دارد؛ سیستم کاملاً اتوماتیک، قابلیت تنظیم سرعت و زمان از طریق پنل و پنل هوشمند انحصاری اسمیاکو.

ارسال دستگاه پتوشور صنعتی برای مشتریان

اجزای مختلف دستگاه پتوشور صنعتی

در این قسمت از مقاله اجزای مختلف این دستگاه را به طور مختصر معرفی می کنیم:

موتور

موتور نیروی لازم برای چرخش درام شستشو را تأمین می کند. این قسمت با توجه به ظرفیت دستگاه توان و قدرت متفاوتی دارد. بدیهی است که دستگاه‌های پتوشور مختلف موتورهای متفاوتی دارند.

درام شستشو

درام شستشو یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه پتوشور صنعتی است که آن را قلب دستگاه هم می‌خوانند. نقش درام چرخاندن و جابجایی پتو در داخل دستگاه است.

سیستم کنترل و برنامه ریزی

سیستم کنترل و برنامه ریزی در دستگاه پتوشور صنعتی برای تنظیم مواردی مانند برنامه‌های شستشو، دما، مدت زمان و سرعت چرخش به کار می رود. این سیستم معمولاً یک پنل دیجیتال دارد که اپراتور می‌تواند با استفاده از آن تنظیمات مورد نظرش را اِعمال کند.

سیستم گرمایش

این قسمت از دستگاه آب گرم مورد نیاز دستگاه در فرایند شستشو را فراهم می‌کند. آب گرم باعث می‌شود پتوها بهتر شسته شوند و کثیفی و آلودگی‌هایشان بهتر گرفته شود.

پمپ آب

پمپ آب در دستگاه پتوشور صنعتی آب را از مخزن به داخل درام جابجا می کند. پس از اتمام شستشو، پمپ آب را از دستگاه تخلیه می‌کند.

مخزن مواد شوینده

مخزن مواد شوینده همان جایی است که این مواد در آن نگهداری شده و سپس به داخل درام تزریق می شوند.

سیستم تخلیه آب

پس از اتمام شستشوی پتو، آب کثیف در دستگاه جمع می شود که برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه باید تخلیه شود. این آب از راه سیستم تخلیه خارج می شود و باید به گونه ای باشد که هیچ آبی در دستگاه باقی نماند.

سیستم تعادل و ضد لرزش

این سیستم برای کاهش لرزش و صدای دستگاه پتوشور صنعتی در حین کار استفاده می شود. اگر دستگاه فاقد این سیستم باشد یا کیفیت مطلوبی نداشته باشد، لرزشها می توانند به دستگاه آسیب برسانند.

در این مقاله به طور کامل با اجزای مختلف پتوشور صنعتی آشنا شوید

نکات مهم قبل از خرید دستگاه پتوشور صنعتی

همانطور که می‌دانید، پیش از خرید تجهیزات مورد نیاز، ابتدا باید نیاز خود و برخی شرایط دیگر با بررسی کنید. برای مثال، برای خرید دستگاه پتوشور صنعتی باید ویژگی‌ها و انتظاراتی را که از این دستگاه دارید، تعیین کنید. مدل دستگاه، ظرفیت و توان مالی خود نیز از عواملی هستند که باید در نظر داشته باشید.

طبیعی است که وقتی پیش از خرید شرایط و نیازهایتان را در نظر آورید، دستگاه مناسبی را انتخاب و تهیه می‌کنید و در نتیجه تمام انتظاراتتان از آن برآورده خواهد شد. حتی می‌توانید قبل از اقدام برای خرید با مشاوران ما تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیازتان را از آنها دریافت کنید. این کار به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین تجهیزات را برای خود تهیه کنید.

نتیجه گیری

پتوشور صنعتی دستگاهی است که برای شستشوی پتو در مکانهایی مانند هتل، بیمارستان، پادگان و سایر مکانهای مشابه کاربرد دارد. در این مقاله ابتدا توضیح دادیم دستگاه پتوشور صنعتی چیست. گفتیم که این دستگاه برای شستشوی تعداد زیاد پتو در مکان‌هایی مانند هتل‌ها و بیمارستان‌ها و مکان‌های مشابه مفید است. بعد از معرفی دستگاه در مورد نحوۀ عملکردش توضیح کوتاهی دادیم.

سپس به سراغ بیان ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن رفتیم. در ادامه مقاله، اجزای تشکیل دهندۀ آن را معرفی کرده و در مورد هر یک توضیحاتی دادیم. هر یک از بخشهای مختلف این مقاله را در محتوایی مجزا به طور کامل توضیح داده ایم. برای خواندن هر یک می توانید به بخش مقالات وب سایت مراجعه کرده و مطلب مورد نظر خود را بخوانید. در نهایت توضیح دادیم که پیش از خرید این دستگاه چه نکات و شرایطی را باید در نظر بگیرید.

در مقالات بعدی در مورد این دستگاه پرکاربرد مطالب مفید بیشتری خواهیم گفت. نظرها و پیشنهادها و سؤالات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً برای تماس کلیک کنید