سلام، به وب‌سایت گروه صنعتی اسمیاکو خوش آمدید.

لوگو
گروه صنعتی اسمیاکو

اجزای دستگاه پتوشور صنعتی را در اینجا بشناسید

اجزای دستگاه پتوشور صنعتی را در اینجا بشناسید

امروزه دستگاه پتوشور صنعتی به یکی از پرکاربردترین تجهیزات و ماشین آلات ضروری و اساسی کارگاه‌های قالیشویی و خشکشویی‌ها و مکان‌های مشابه تبدیل شده است. نام این دستگاه نشان می‌دهد که برای شستشوی پتو به کار می‌رود. اما در شرایطی استفاده از این دستگاه مفید است که بخواهند تعداد زیادی پتو را در مدت زمانی کم بشویند. مثلاً این دستگاه در قالیشویی‌ها و علاوه بر آن در پادگان‌ها و بیمارستان‌ها بسیار مفید است و به کار می‌آید. مطالب ضروری در مورد این دستگاه را در مقالات قبلی توضیح داده‌ایم و در این مقاله به معرفی اجزای دستگاه پتوشور صنعتی خواهیم پرداخت.

در این مقاله ابتدا مطلب مختصری در مورد دستگاه پتوشور صنعتی بیان می‌کنیم. سپس اجزای مختلف آن را معرفی کرده و در مورد هر یک توضیحی می‌دهیم. آشنایی با قطعات و اجزای دستگاه پتوشور صنعتی و کاربردشان برایتان بسیار مفید است و در انتها متوجه خواهید شد که چرا باید آنها را بشناسید. در ادامه هم نکاتی در مورد نگهداری و در صورت لزوم، تعمیر و تعویض قطعاتش خواهیم گفت و در انتهای مقاله نتیجه گیری خواهیم داشت. نظرها و پیشنهادهای سازنده خود را با ما در میان بگذارید.

اجزای دستگاه پتوشور صنعتی

برای این که بتوانید با هر دستگاهی به خوبی کار کنید و از آن استفادۀ بهینه‌ای داشته باشید، بهتر است با اجزا و قسمت‌های مهم تشکیل دهندۀ آن آشنا باشید. پیش از خرید و انتخاب، بهتر است در مورد نحوۀ انتخاب دستگاه پتوشور صنعتی مناسب هم تحقیقاتی کنید که در مقاله‌ای مجزا بدان پرداخته‌ایم. در ادامه اجزای این دستگاه پر کاربرد را معرفی می‌کنیم و در مورد نقش هر یک در شستشو توضیح می‌دهیم.

اجزای دستگاه پتوشور صنعتی

موتور اصلی

موتور مسئول تولید نیروی لازم برای چرخش درام شستشو است. این قسمت با توجه به ظرفیت دستگاه توان و قدرت متفاوتی دارد. بدیهی است که دستگاه‌های پتوشور مختلف موتورهای متفاوتی دارند. با توجه به حجم کاری که باید با دستگاه انجام دهید، مدلی را انتخاب کنید که موتور مناسبی داشته باشد. توجه به برند تولید کنندۀ موتور هم اهمیت دارد. مدلی را انتخاب کنید که بتواند پاسخگوی نیازهایتان باشد و در میانه راه خراب یا از کار افتاده نشود.

درام شستشو

یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه پتوشور صنعتی درام شستشو است که آن را قلب دستگاه می‌خوانند. نقش درام در این دستگاه چرخاندن و جابجایی پتو در داخل دستگاه است. درام دستگاه پتوشور صنعتی معمولاً از جنس استیل ضد زنگ ساخته ‌شود. استیل ضد زنگ درام را در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می‌کند. اگر چنین نباشد، پس از چند بار استفاده زنگ زده و می‌پوسد و باید درام را عوض کنید یا حتی ممکن است دستگاه را خراب کند.

اجزای دستگاه پتوشور صنعتی : سیستم کنترل و برنامه ریزی

کاربرد سیستم کنترل و برنامه ریزی برای تنظیم مواردی مانند برنامه‌های شستشو، دما، مدت زمان و سرعت چرخش درام است. این سیستم معمولاً یک پنل دیجیتال دارد که اپراتور می‌تواند تنظیمات مورد نظرش را در آن اِعمال کند. این تنظیمات معمولاً با توجه به شرایط مختلف کمی متفاوت است و برای هر مورد با توجه به تعداد پتوها و وزنشان باید تنظیمات متفاوتی استفاده شود تا نتیجۀ مطلوب به دست آید.

دستگاه پتوشور صنعتی

سیستم گرمایش

همانطور که از نامش پیداست، کار سیستم گرمایش آن است که آب گرم مورد نیاز دستگاه در فرایند شستشو را فراهم می‌کند. آب گرم باعث می‌شود پتوها بهتر شسته شوند و کثیفی و آلودگی‌هایشان بهتر گرفته شود.

پمپ آب

از دیگر اجزای دستگاه پتوشور صنعتی می‌توانیم پمپ آب را نام ببریم. کاربرد پمپ آب در دستگاه پتوشور صنعتی جابجایی آب از مخزن به داخل درام است. پس از اتمام شستشو، پمپ آب را از دستگاه تخلیه می‌کند. پمپ دستگاه باید به گونه‌ای باشد که قدرت کافی برای تأمین فشار مورد نیاز را داشته باشد. بدیهی است که پمپ ضعیف در این دستگاه عملکرد مطلوبی نخواهد داشت و در نهایت از نتیجۀ به دست آمده راضی نخواهید بود. چون پمپ ضعیف نمی‌تواند آب را به خوبی جابجا یا از دستگاه تخلیه کند.

مخزن مواد شوینده

یکی دیگر از مهم‌ترین اجزای دستگاه پتوشور صنعتی مخزن مواد شوینده است. در این مخزن مواد شوینده نگهداری  و سپس از آنجا به داخل درام تزریق می‌شود. به طور معمول، مخزن را طوری طراحی می‌کنند که جلوی هدر رفتن مواد شوینده گرفته شود.

سیستم تخلیه آب

پس از اتمام شستشوی پتو، آب کثیف و مواد زائد باید از دستگاه خارج شوند تا به آن آسیب نرسانند. خارج کردن آب کثیف و مواد به جا مانده پس از شستشو  وظیفۀ سیستم تخلیه آب است. توجه داشته باشید که این سیستم باید طوری طراحی شده باشد که آب را به طور کامل تخلیه کند. در صورتی که این آب کامل از دستگاه خارج نشود، در آن رسوب کرده و می‌تواند مشکلاتی را برای دستگاه ایجاد کتد.

اجزای دستگاه پتوشور صنعتی : سیستم تعادل و ضد لرزش

وظیفۀ سیستم تعادل و ضد لرزش آن است که لرزش و صدای دستگاه را در حین کار کاهش می‌دهد. در صورت نبود این سیستم یا پایین بودن کیفیتش، لرزش‌های ایجاد شده باعث خرابی دستگاه می‌شوند. سیستم تعادل و ضد لرزش دستگاه عمر مفید آن را بیشتر کرده و در بلند مدت هزینه‌های نگهداری آن را کاهش می‌دهد.

اجزای دستگاه پتوشور صنعتی

برخی از مشکلات و محدودیت‌های دستگاه پتوشور صنعتی

پس از آشنایی با اجزای دستگاه پتوشور صنعتی ، دو مورد از محدودیت‌های این دستگاه را هم توضیح می‌دهیم. البته باید توجه داشته باشید که موارد ذکر شده در برابر سودی که به خریدار دستگاه می‌رسانند به چشم نمی‌آیند و در واقع یک سرمایه گذاری به شمار می‌آید.

قیمت بالا

یکی از مشکلاتی که در مورد این دستگاه می‌توانیم نام ببریم، قیمت بالای آن است. طبیعی است که این دستگاه به دلیل داشتن تکنولوژی پیشرفته و اجزای باکیفیت قیمت بالایی خواهد داشت. البته انواع ارزان‌تر هم در بازار موجود است که می‌توانید با توجه به نیاز و سطح بودجۀ خود انتخاب کنید.

نیاز به فضای بزرگ

این دستگاه به دلیل داشتن ابعاد بزرگ، برای نصب و استفاده به فضای زیادی نیاز دارد. پیش از خرید دستگاه پتوشور صنعتی ابتدا فضای مورد نیاز برای نگهداری از آن را فراهم کنید.

نکات نگهداری و تعمیرات دستگاه پتوشور صنعتی

اجزای دستگاه پتوشور صنعتی مانند هر دستگاه دیگری پس از مدتی استفاده به سرویس و تعمیرات نیاز خواهند داشت. در برخی موارد حتی ممکن است نیاز شود قطعاتش را تعویض کنید. در این قسمت توضیحی کاملاً مختصر داده‌ایم و در مقاله‌ای مجزا این موضوع مهم را به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد.

سرویس دوره‌ای

یکی از کارهای مفیدی که برای نگهداری از دستگاه پتوشور صنعتی می‌توانید انجام دهید سرویس دوره‌ای است. این سرویس شامل تعویض قطعات فرسوده و بررسی عملکرد دستگاه به منظور افزایش عمر مفید آن است که بسیار هم ضروری است و باید به آن توجه زیادی کنید. برای سرویس دوره‌ای یک برنامۀ زمانی معین تنظیم کنید و مطابق آن عمل کنید تا کیفیت کار دستگاه کاهش نیابد و مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

تمیز کردن منظم

پس از هر بار استفاده، درام، مخزن و سیستم‌های داخلی دستگاه را تمیز کنید تا از تشکیل رسوب در داخل آن جلوگیری شده و به کارایی‌اش آسیب وارد نشود. اگر رسوب در دستگاه بماند، پس از مدتی می‌تواند باعث پوسیدگی مخزن و درام شود و هزینه‌های ناخواسته‌ای را به شما تحمیل خواهد کرد.

تعویض قطعات

قطعات و اجزای دستگاه پتوشور صنعتی پس از مدتی استفاده ممکن است خراب شوند. با انجام سرویس‌های دوره‌ای متوجه خواهید شد که کدام یک از این قطعات خراب شده و نیازمند تعمیر یا حتی تعویض هستند. در صورتی که تشخیص دادید قطعه یا قطعاتی خراب و فرسوده شده و باید تعویض شوند، در اولین فرصت این کار را انجام دهید تا از بروز مشکلات دیگر برای دستگاه جلوگیری کنید.

دستگاه پتوشور صنعتی

نتیجه گیری

دستگاه پتوشور صنعتی به دلیل توانایی بالا در شستن و خشک کردن پتو در تعداد بالا و زمان کم جزو تجهیزات و ماشین آلات ضروری برخی مکان‌ها مانند هتل، بیمارستان و پادگان و مکان‌های مشابه است. این دستگاه در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف در بازار موجود است که با توجه به نیاز خود می‌توانید دستگاه مناسبی را انتخاب کنید.

در این مقاله ابتدا شما را به طور مختصر با این دستگاه و کاربردش آشنا کردیم. برای آشنایی مفصل با این دستگاه و کاربردها و مزایایش می‌توانید به بخش مقالات رفته و موضوعات مرتبط را مطالعه کنید. در ادامه اجزای دستگاه پتوشور صنعتی را نام برده و در مورد هر یک و کاربردش توضیحاتی دادیم. شناخت اجزای دستگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به طوری بهینه از آن استفاده کنید و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنید. سپس در خصوص نگهداری و در صورت لزوم، تعمیرات دستگاه نکاتی را بیان کردیم. در انتهای مقاله هم نتیجه گیری کرده‌ایم.

نظرها و پیشنهادهای مفید خود در مورد این دستگاه و این مقاله را در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید. اگر در خصوص این موضوع تجربۀ شخصی یا اطلاعات بیشتری دارید، در همین صفحه بیان کنید تا سایر کاربران هم از این اطلاعات بهره مند شوند. در مقالات آتی جزئیات بیشتری از دستگاه پتوشور صنعتی بیان خواهیم کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً برای تماس کلیک کنید