سلام، به وب‌سایت گروه صنعتی اسمیاکو خوش آمدید.

لوگو
گروه صنعتی اسمیاکو

طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش : توضیح جامع و کامل

طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش : توضیح جامع و کامل

دستگاه آبگیر لوله‌ای فرش یکی از ابزارهای کاربردی در صنعت شستشوی فرش است که به منظور خشک کردن فرش‌ها بعد از شستشو استفاده می‌شود. این دستگاه با عملکرد سریع و کارآمد خود، به طور قابل توجهی زمان خشک شدن فرش را کاهش می‌دهد و از آسیب به فرش‌ها جلوگیری می‌کند. پس از شستشوی فرش در دستگاه قالیشویی اتوماتیک، آن را در دستگاه آبگیر می‌گذارند تا آب آن گرفته شود. در این مقاله به بررسی طرز کار دستگاه آبگیر لوله ‌ای فرش می‌پردازیم.

در این مقاله ابتدا در مورد دستگاه آبگیر مطلبی کوتاه خواهیم گفت. سپس شما را با اجزای آن آشنا می‌کنیم و در ادامه طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش و پس از آن مزایای استفاده از دستگاه را توضیح می‌دهیم. در انتهای مقاله هم چند نکتۀ مهم در مورد استفاده از دستگاه آبگیر فرش را بیان می‌کنیم.

در مقالات قبلی خود جزئیات مفصلی در مورد دستگاه آبگیر لوله ای فرش توضیح داده‌ایم. این دستگاه جزء ضروری‌ترین تجهیزات و ماشین آلات کارگاه‌های قالیشویی است. این دستگاه کمک می‌کند تا آب مانده در فرش با سرعت بسیار بالا و در مدت زمان کمی گرفته شود. پس از آن که شستشوی فرش در دستگاه قالیشویی تمام شد، آب زیادی در فرش باقی می‌ماند. آن را به صورت لول شده در دستگاه آبگیر وارد می‌کنند. در دستگاه آبگیر فرش با سرعت بسیار بالایی می‌چرخد و با کمک نیروی گریز از مرکز آب آن تا بیش از 95 درصد گرفته می‌شود.

این مختصری از طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش بود. حال در ادامه این مقاله، شما را به طور کامل با این موضوع و نیز برخی از مزایای مهم استفاده از آن آشنا می‌کنیم.

دستگاه آبگیر لوله ای فرش

اجزای دستگاه آبگیر لوله‌ای فرش

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده نیز می‌تواند به شما کمک کند بیشتر با طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش آشنا شوید. این دستگاه کاربردی و مفید از چند بخش اصلی تشکیل شده است:

  • موتور الکتریکی: موتور الکتریکی قلب اصلی دستگاه است که نیروی لازم برای چرخاندن لوله دستگاه را تأمین می‌کند. بدیهی است که هر قدر موتور دستگاه قوی‌تر باشد، دستگاه کار خود را بهتر و با کیفیت بالاتری انجام خواهد داد.
  • لوله استوانه‌ای: محفظه‌ای است که فرش درون آن قرار می‌گیرد. این لوله با سرعت بالا می‌چرخد و با استفاده از نیروی گریز از مرکز، آب اضافی از فرش خارج می‌شود. جنس این لوله باید به گونه‌ای باشد که در برابر زنگ زدگی مقاومت خوبی داشته باشد. در غیر این صورت، در مدت کوتاهی خراب شده و دستگاه را با مشکل ایجاد می‌کند.
  • سیستم تخلیه آب: آب جمع‌آوری شده از فرش به وسیله این سیستم به بیرون از دستگاه هدایت می‌شود. آب خارج شده از فرش در لوله دستگاه جمع می‌شود. طبیعتاً برای خروج آب از دستگاه باید راههای تعبیه شده باشند. ماندن آب در دستگاه باعث خرابی آن خواهد شد.
  • پایه‌های ضد لغزش: برای جلوگیری از لرزش و تکان‌های زیاد هنگام کار دستگاه، پایه‌های ضد لغزش نصب شده است. در صورتی که دستگاه سیستم ضد لغزش نداشته باشد، به دلیل تکان‌های زیاد آن در حین کار آسیب‌های زیادی به آن وارد خواهد شد.

طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش به چه صورت است؟

برای آشنایی بیشتر با طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش، مراحل استفاده از آن را به ترتیب توضیح می‌دهیم:

1. قرار دادن فرش در دستگاه: پس از اتمام شستشوی فرش در دستگاه قالیشویی اتوماتیک، آن را از دستگاه خارج کرده و به صورت رول یا تا شده داخل لوله دستگاه قرار می‌دهند. به دلیل ساختار لوله‌ای دستگاه، فرش‌ها باید طوری قرار گیرند که به طور متعادل درون محفظه قرار داشته باشند تا از ایجاد لرزش جلوگیری شود.

2. روشن کردن دستگاه: طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش به این صورت است که پس از قرار دادن فرش در دستگاه، موتور الکتریکی روشن می‌شود. موتور، لوله دستگاه را با سرعت بالا به چرخش در می‌آورد. این چرخش با استفاده از نیروی گریز از مرکز، آب موجود در تار و پود فرش را به سمت بیرون محفظه هدایت می‌کند.

چرخش فرش در دستگاه باعث می‌شود تا بیش از 95 درصد آب آن گرفته شود. این امر باعث می‌شود که پس از خروج فرش از دستگاه آب چندانی در آن نمی‌ماند. در نتیجه، کافی است فرش را مدت کوتاهی در فضای آزاد پهن کنند تا به طور کامل خشک شود. دستگاه آبگیر باعث می‌شود سرعت خشک شدن فرش بالا رود و در مدت زمان اندکی آمادۀ تحویل دادن به مشتری شود.

3. تخلیه آب: آب خارج شده از فرش به وسیله سیستم تخلیه، از لوله دستگاه به بیرون هدایت می‌شود. این مرحله باعث می‌شود بخش عمده‌ای از رطوبت فرش در مدت کوتاهی تخلیه شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب دستگاه آبگیر لوله ای فرش

4. توقف چرخش و خارج کردن فرش: پس از چند دقیقه که عملیات آبگیری کامل شد، دستگاه متوقف می‌شود. سپس فرش از محفظه دستگاه خارج شده و برای ادامه فرآیند خشک شدن، در فضای مناسب پهن می‌شود. اکنون پس از خروج فرش از دستگاه، تقریباً خشک شده و با مدت کوتاهی پهن شدن در فضای آزاد به طور کامل خشک می‌شود و می‌توان آن را به مشتری تحویل داد.

طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش

مزایای دستگاه آبگیر لوله‌ ای فرش

پس از آشنایی با طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش در این قسمت مختصری در مورد مزایای استفاده از آن خواهیم گفت. استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد:

1. صرفه‌جویی در زمان: این دستگاه با کاهش زمان خشک شدن فرش‌ها، فرآیند شستشو و آماده‌سازی فرش را سریع‌تر می‌کند. طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش به این صورت است که فرشی که پس از آبگیری از دستگاه خارج می‌شود، تا بیش از 95 درصد آب گیری شده و برای خشک شدن کامل مدت کوتاهی باید در فضای آزاد پهن شود.

بیشتر بخوانید: مقاله کامل مزایای استفاده از دستگاه آبگیر لوله ای فرش

2. جلوگیری از آسیب به فرش: با کاهش زمان خشک شدن و جلوگیری از باقی ماندن رطوبت در فرش، از تغییر رنگ، پوسیدگی و ایجاد بوی نامطبوع در فرش جلوگیری می‌شود. همانطور که می‌دانید، رطوبت یکی از عوامل مهم پوسیدگی فرش است. علاوه بر این، رطوبت می‌تواند به محل مناسبی برای رشد کپک و قارچ تبدیل شود و این برای سلامت افرادی که روی آن پا می‌گذارند، خطرناک و مضر است.

3. کاهش هزینه‌های انرژی: با خشک کردن اولیه فرش، نیاز به استفاده طولانی‌مدت از دستگاه‌های گرمایشی یا فضای باز برای خشک کردن فرش به حداقل می‌رسد.

4. عملکرد ایمن و مطمئن: دستگاه‌های آبگیر لوله‌ای معمولاً با طراحی ضد لرزش و پایدار ساخته می‌شوند که کارکرد ایمن و بدون خطر را تضمین می‌کند.

دستگاه آبگیر لوله ای فرش

بیشتر بخوانید: معرفی کامل اجزای دستگاه آبگیر لوله ای فرش

نکات مهم در استفاده از دستگاه آبگیر لوله‌ای

در کنار آشنایی با طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش و مزایای آن، بهتر است نکات مهم هنگام استفاده از آن را هم بیاموزید تا به تجربۀ مطلوبی از این دستگاه برسید.

– تعادل فرش: مهم‌ترین نکته هنگام استفاده از این دستگاه، قرار دادن صحیح و متعادل فرش درون لوله است تا از ایجاد لرزش و کاهش کیفیت آبگیری جلوگیری شود.

– نگهداری و سرویس منظم: برای عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر دستگاه، باید به نگهداری و سرویس منظم موتور و دیگر اجزای دستگاه توجه کرد. اگر به طور مرتب دستگاه را سرویس نکنید یا قطعات خراب شده را تعویض نکنید، عمر مفید دستگاه کمتر می‌شود و حتی به کارایی آن نیز لطمه وارد می‌شود. بدیهی است که خراب شده دستگاه برایتان می‌تواند ضررهای مالی زیادی را در پی داشته باشد.

نتیجه‌گیری

دستگاه آبگیر لوله‌ای فرش با استفاده از نیروی گریز از مرکز، آب اضافی فرش‌ها را به سرعت خارج می‌کند و زمان خشک شدن فرش را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. استفاده از این دستگاه نه تنها باعث افزایش کارایی شستشوی فرش می‌شود بلکه از آسیب به فرش‌ها نیز جلوگیری می‌کند. زمانی که فرش را از دستگاه آبگیر خارج می‌کنند، آب آن تقریباً گرفته شده و برای خشک کردن کامل کافی است مدت کوتاهی در فضای آزاد پهن شود. دستگاه آبگیر کمک می‌کند تا فرش را در زمان کوتاهی بتوان به مشتری تحویل داد.

در این مقاله شما را با طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش آشنا کردیم. برای مرور برخی مطالب مهم، ابتدا مختصری در مورد این دستگاه توضیح دادیم. سپس اجزای آن را معرفی کردیم. در ادامه طرز کار دستگاه آبگیر لوله ای فرش را شرح دادیم. پس از آن اجزای دستگاه را نام برده و به طور مختصر معرفی کردیم. در مورد مزایای استفاده از آن هم مطلب مختصری برایتان بیان کردیم و در انتهای مقاله هم نکات مهمی در مورد استفاده از آن توضیح دادیم.

در مقالات دیگر وب سایت ما می‌توانید اطلاعات مفصلی را در مورد هر یک از بخش‌های این مقاله بیابید. اگر در مورد این مطالب نظر یا پیشنهادی دارید، در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً برای تماس کلیک کنید