سلام، به وب‌سایت گروه صنعتی اسمیاکو خوش آمدید.

لوگو
گروه صنعتی اسمیاکو

دستگاه قالیشویی اتوماتیک چیست

دستگاه قالیشویی اتوماتیک چیست

دستگاه قالیشویی اتوماتیک به شستشوی سریع و باکیفیت فرش کمک بسیاری می کند و به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین تجهیزات قالیشویی به شمار می رود. کارگاه‌هایی قالیشویی روزانه با تعداد زیادی فرش برای شستشو مواجه هستند. بدیهی است که در شهرهای بزرگ تعداد فرش‌ها از شهرهای کوچک بسیار بیشتر است. شستشوی این تعداد از فرش به روش سنتی و با دست عملاً امکان پذیر نیست و برای این کار باید از تجهیزات مخصوص یعنی دستگاه قالیشویی اتوماتیک استفاده شود. در این مقالۀ گروه صنعتی اسمیاکو توضیح خواهیم داد که دستگاه قالیشویی اتوماتیک چیست و شما را با کاربردها، مزایا و سایر موارد مربوط به آن آشنا خواهیم کرد.

در این مطلب ابتدا دستگاه قالیشویی اتوماتیک را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد. پس از ارائۀ توضیحاتی در مورد این دستگاه مهم، نحوۀ عملکرد آن را خواهید آموخت. در ادامۀ مقاله، توضیح خواهیم داد که این دستگاه برای استفاده در چه مکان‌هایی مناسب است. سپس، چند مورد از مزایای استفاده از دستگاه قالیشویی اتوماتیک را نام برده و در مورد هر یک توضیح مختصری خواهیم داد. پس از آن، اجزای دستگاه را معرفی خواهیم کرد و در انتهای مقاله هم نتیجه گیری آمده است.

پس از خواندن این مقاله، نظرها و پیشنهادهای خود در مورد این دستگاه را در بخش نظرها در انتهای این صفحه با ما در میان بگذارید. سؤالهای خود را نیز در این خصوص مطرح کنید. اگر در استفاده از این دستگاه تجربه‌ای دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

در ویدئوی زیر با دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک بیشتر آشنا می شوید.

برای مشاهدۀ ویدئوی محصولات ما در سایت نماشا کلیک کنید.

دستگاه قالیشویی اتوماتیک چیست

همانطور که از نامش پیداست، این دستگاه برای شستشوی فرش به روش اتوماتیک به کار می‌رود. اصلی‌ترین کاربرد این دستگاه در کارگاه‌های قالیشویی است. چون امروزه دیگر به ندرت پیش می‌آید که خانوارها مانند زمان‌های گذشته فرش را در منزل بشویند. با پیدایش کارگاه‌های قالیشویی خانوارها به این نتیجه رسیده‌اند که ارسال فرش به قالیشویی از شستشوی آن در منزل هم راحت‌تر است و هم مقرون به صرفه. علاوه بر این، در مصرف آب هم صرفه جویی خواهد شد.

دستگاه قالیشویی اتوماتیک چگونه کار می کند؟

این دستگاه مکانیزم عملکرد پیچیده‌ای ندارد و کار کردن با آن نیز ساده است. پس از وارد کردن فرش، دستگاه آن را خیس کرده و سپس برای فرچه کشی و شستشو با برس به کمک نوار نقاله جابجا می‌کند. پس از آنکه فرش به زیر برس‌ها رسید، ماده شوینده مناسب برای فرش اضافه و شستشوی فرش شروع می‌شود. در انتهای فرایند شستشو، فرش با کمک فشار و پرس دستگاه آبکشی شده و نقاله‌های مخصوص آن را به صورت لول درآورده و برای آب گیری با دستگاه آبگیر فرش آماده می‎شود.

کار کردن با این دستگاه به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت دست است و به همین دلیل، نیازی ندارد که اپراتور دستگاه فردی متخصص باشد!

دستگاه قالیشویی اتوماتیک

دستگاه قالیشویی اتوماتیک به درد چه مکان‌هایی می‌خورد؟

با توجه به مطالبی که در بالا توضیح دادیم و نیز نام دستگاه، مشخص می‌شود که مهم‌تر از هر مکان دیگری خرید دستگاه قالیشویی اتوماتیک برای استفاده در قالیشویی‌ها مناسب است. بدیهی است که قالیشویی تنها مکانی است که فرش به تعداد زیاد در یک زمان برای شستشو آورده می‌شود. ازآنجاکه در این محیط‌ها نمی‌توان فرش‌ها را به دلیل تعداد زیادشان با دست و به روش سنتی شست، به تجهیزاتی نیاز است که بتوانند این کار را با سرعت بیشتر، زمان کمتر و با کیفیت بالاتر بشویند. در نتیجه، بهترین راه استفاده از دستگاه قالیشویی اتوماتیک است تا بتوان شستشوی فرش را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

مزایای استفاده از دستگاه قالیشویی اتوماتیک چیست

تا این قسمت از مقاله و با توجه به توضیحاتی که دادیم، مزایای استفاده از این دستگاه را می‌توانید بگویید. در این قسمت این مزایا را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم. در مقاله ای مجزا، مزایای استفاده از این دستگاه را به طور مفصل توضیح داده ایم. به طور کلی، استفاده از دستگاه قالیشویی اتوماتیک این مزایا را به همراه دارد:

صرفه جویی در زمان

همانطور که می‌دانید، شستن فرش با دست و به روش سنتی وقت‌گیر است. در کارگاه‌های قالیشویی به هیچ وجه امکان استفاده از روش سنتی وجود ندارد. استفاده از بهترین دستگاه قالیشویی اتوماتیک باعث می‌شود فرش‌ها در زمان بسیار کمتری نسبت به روش سنتی شسته شوند. اگر در روش سنتی شستن یک فرش به حداقل یک ساعت زمان نیاز دارد، با این دستگاه می‌توان در زمان کمتر فرش‌های بیشتری را شست.

صرفه جویی در مصرف آب

با شستشوی فرش به کمک این دستگاه، آب بسیار کمتری مصرف می‌شود و این مزیت بسیار مهمی است. امروزه با توجه به بحران کمبود آب، مصرف کمتر آن اهمیت بسیاری دارد. طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که آب بسیار کمی مصرف می‌کند و در نتیجه این ویژگی یکی از مزایای مهم دستگاه به شمار می‌رود.

ارسال دستگاه قالیشویی اتوماتیک

کیفیت بالای شستشوی فرش

با استفاده از دستگاه قالیشویی اتوماتیک فرش‌ها با کیفیت بسیار بالایی شسته می‌شوند. کیفیت بالای شستشو یکی از جنبه‌هایی است که اهمیت زیادی دارد. بدیهی است که هر چه کیفیت شستشوی فرش بهتر باشد، مشتریان بهتر و بیشتری به سراغ کارگاه‌های قالیشویی خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از دستگاه قالیشویی اتوماتیک

صرفه جویی در نیروی کار

شستشوی فرش با دستگاه قالیشویی اتوماتیک نیاز به نیروی کار چندانی ندارد. یک اپراتور به آسانی می‌تواند با آن کار کند. مزیت دیگر این مورد آن است که اپراتور این دستگاه به تخصص و مهارت چندانی نیاز ندارد. چون این دستگاه مکانیزم کار پیچیده‌ای ندارد.

کاهش آسیب به فرش

دستگاه قالیشویی اتوماتیک به گونه‌ای طراحی شده و کار می‌کند که در حین فرایند شستشو هیچ آسیبی به فرش وارد نمی‌شود. طبیعتاً تحویل فرش به صورت سالم و بدون هیچ آسیب دیدگی یکی از مزایای مهم به شمار می‌آید که برای مشتریان اهمیت زیادی دارد.

سرعت و دقت بالای شستشو

به دلیل مکانیزه بودن شستشو با دستگاه، فرش با سرعت و دقت بالایی شسته می‌شود. شستشوی فرش در کمترین زمان ممکن و با بیشترین دقت هم یکی از انتظاراتی است که مشتریان از کارگاه‌های قالیشویی دارند. به همین دلیل، با انتخاب دستگاه مناسب می‌توانید به تمام این انتظارات مشتریان بهترین پاسخ را بدهید.

دستگاه قالیشویی اتوماتیک

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب دستگاه قالیشویی : راهنمای جامع و کامل

اجزای دستگاه قالیشویی اتوماتیک کدامند؟

دستگاه اتوماتیک قالیشویی از اجزا و قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که آشنایی با آنها به کاربری بهتر کمک می کند. در این قسمت این اجزا را به صورت مختصر معرفی می کنیم. در مقاله ای مجزا آنها را مفصل معرفی کرده ایم که می توانید به آن مراجعه کنید.

 سیستم برس‌زنی (برس‌های شستشو)

سیستم برس زنی یکی از مهمترین اجزای این دستگاه است. ماشین قالیشویی برسهای بزرگ و کوچکی دارد که برای شستشوی عمیق فرش طراحی شده اند. برس با سرعت و فشار مناسب و چرخش مداوم باعث می شود تا آلودگیهای فرش از آن خارج شوند.

سیستم پاشش مواد شوینده

کارکرد این قسمت از نامش مشخص است. این سیستم با پخش یکنواخت مواد شوینده در سطح فرش به تمیز شدن مؤثر فرش کمک شایانی می کند.

سیستم آبکشی

وظیفۀ سیستم آبکشی آن است که پس از پایان شستشوی فرش، آلودگیها را از آن پاک می کند. این سیستم با استفاده از جت‌های پرفشار آب، قالی را شستشو می‌دهد و بقایای مواد شوینده را از آن می‌زداید.

بیشتر بخوانید: اجزای دستگاه قالیشویی اتوماتیک

سیستم خشک‌کن

یکی از مهمترین کارهایی که بعد از شستشوی قالی باید انجام شود، خشک کردن آن است. خشک نشدن مناسب فرش باعث ایجاد بوی نامطبوع و حتی رشد کپک و قارچ در آن می شود.

سیستم جمع‌آوری و تخلیه آب

در فرایند شستشو و آبکشی، حجم زیادی آب مصرف می‌شود که باید به درستی جمع‌آوری و دفع شود. سیستم جمع‌آوری و تخلیه آب در دستگاه‌های قالیشویی اتوماتیک، آب کثیف و مصرف‌شده را جمع‌آوری کرده و به مخازن تخلیه منتقل می‌کند.

بهترین دستگاه قالیشویی اتوماتیک

سیستم کنترل و اتوماسیون

این سیستم به اپراتور کمک می کند که تمامی مراحل شستشو را با دقت و به صورت خودکار مدیریت کند. سیستم کنترل و اتوماسیون شامل پنل‌های کنترلی با قابلیت تنظیم زمان شستشو، میزان فشار آب، دمای آب، سرعت برس‌ها و دیگر پارامترهای شستشو است.

نتیجه گیری

شاید بتوان گفت که دستگاه قالیشویی اتوماتیک ضروری‌ترین تجهیزاتی است که در کارگاه‌های قالیشویی استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، فرش‌ها در مدت زمان بسیار کم شسته می‌شوند. شستن فرش با این دستگاه مزایایی دارد از جمله اینکه زمان شستن فرش کاهش می‌یابد، در نیروی کار و مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. کیفیت شستشو بسیار بالا می‎رود، به فرش‌ها هم آسیبی نمی‌رسد.

در این مقاله ابتدا برایتان گفتیم که دستگاه قالیشویی اتوماتیک چیست. سپس نحوۀ عملکرد آن را به شکل مختصر توضیح دادیم. در ادامه به مکان‌هایی اشاره کردیم که این دستگاه به کار می‌آید. پس از آن، چند مورد از مزایای استفاده از آن را نام برده و هر یک را اندکی توضیح دادیم. در ادامه، اجزای مختلف آن را معرفی کرده و در مورد هر یک توضیحاتی دادیم. در پایان مقاله هم نتیجه گیری کرده ایم.

در پایان مقاله، نظرها و پیشنهادهای سازنده خود را با ما در میان بگذارید. سؤالات و ابهام‌های خود در مورد کاربرد دستگاه یا هر زمینۀ دیگری را در همین صفحه یا از طریق صفحۀ تماس با ما مطرح کنید.

لطفاً برای تماس کلیک کنید